TUVALET EĞİTİMİ:BAY BAY BEZ!

01:14



Annelik serüvenimde şu 3 yılda 3 şeyi gözümde çok büyüttüm,
1-Emzirmeyi bırakmak
2- Uyku eğitimi
3-Tuvalet eğitimi

Doruk korktuğum 3 şeyde de beni hiç üzmedi ve sürece çabucak adapte oldu. Tuvalet eğitimine kendi kararıyla başladık desem daha doğru olur aslında çünkü ben bezle rahattım açıkçası :) Nasıl başlasak, bende hazır mıyım acaba? diye düşünürken anneee bezi çıkar diye sinyaller vermeye başladı e tabi sıcak havalarında etkisiyle bez ağırlık yaptı ve attık gitti bezi... Tabi ben bu sinyali alır almaz bir kaç kitap ve not defterim eşliğinde anne tavsiyelerini de kulak ardı etmeden yola koyuldum.

En güzel taraflarından biri de gidip külot alışverişi yapmak oldu desem :) renk renk külotlar, boxerlar aldım. Alıştırma külodu evde önceden aldığım için vardı ilk bunu giydirdim aslında ama alışveriş sırasında bir tane daha bulunsun istedim. Gerekli olmadığını deneyimlemiş bir anne olarak söylemek isterim bence gereksiz birşey boşuna almayın. Öncelikle pratik değil, içi havlu olduğu için yıkadığınızda hemen kurumuyor birde içindeki havlu çişi emdiği için çocuk ıslak kalmıyor dolayısıyla da çocuk pekde rahatsızlık hissetmiyor. O yüzden alışveriş listenizde penye külot yeterli derim. Alınması gerekenler listenize lazımlık ve klozet adaptörünü de eklemeyi unutmayın. Yanınıza bolca sevgi ve sabır da aldınız mı bu yolda daha hızlı ilerlemeniz garanti.

Ben illa klozet ya da lazımlığa yapıcaksın diye baskı yaparak başalamadım sizde  zorlama yapmayın olur mu? Banyoda klozetin yanına eğitime başlamadan bir kaç gün önce lazımlığını yerleştirdim ve buda senin tuvaletin diğeride senin tuvaletin diye gösterdim. Nereye yapmak istersen oraya oturabilirsin dedim. Evdeki tüm halıları da toplamayı unutmadım tabi :)

Perşembe akşamı bezini istemediğinde artık gerekli ortamı da sağladığımızdan başlama zamanıdır dedim ve haftasonunu beklemedim. İlk alıştırma külodu ile 2,5 saat kadar kuru kaldı oyun sırasında anne çiş derken vee altına kaçırdı :) İlk sefer için tabiki beklediğim birşeydi Doruk şaşkın, biraz mahçup kalakaldı. Gel annecim değiştirelim küçük bir kaza oldu olabilir kendini kötü hissetme dedim ve üzerini değiştirdik. Gece de bez bağlamadım, yatağı için gerekli önlemleri aldım. Onlar da şu şekildeydi; Yatak alezi üzerine alt değiştirme örtüsü ve üzerine de çarşafını örttüm. Görünürde değişik birşey yoktu zaten ses de olmadığından yadırgadığı bir ortam olmadı. Gece belirli aralıklarla heycan içinde uyanıp kuru mu diye kontrol ettim. İlk geceyi alıştırma külodu ile geçirdi ve sabah şaşkınlık içindeydim çünkü tutabilmişti ahh nasıl mutluluk bir anne için :D

Ertesi günü anneannesi ile evde geçirdiler yine annemde benim gibi yarım saatte bir sıvı aldıysa da 15 dk. da bir tuvalete götürmüş o günü de 2 kaçırma ile tamamlasa da gayet başarılı devam ettiğini söylemeden geçemeyeceğim. Bu güne 2 kaka da eklemiş küçük beyi canı gönülden tebrik ediyorum. Gece normal külot ile uyudu ve o geceyide kuru geçirmişti, bende yine bir mutluluk havası...

Cumartesi sabahı hadi tuvalete diye büyük bir çoşku ile başladık, ve rutine devam edip belirli aralıklarla tuvalet ziyaretimizi gerçekleştirdik. Öğle uykusundan uyandığında anne çişim geldi dedi ilk defa ve bir koşturma içinde  tuvalet ziyaretimizi yaptık. Bu arada ilk günden itibaren sifonu çekme ve bay bay çiş, bay bay kaka seremonimiz devam etti. Bazen klozete bazen de lazımlığına oturdu. Bu sürecin taa en başında ise hatta aylar öncesinde diyebilirim Teo'nun Kaka kitabı çok büyük yardımcımız oldu. Bazen olduğu gibi bazende uydurma, onu heycanlandıracak dikkatini çekecek hikayeler ile destekledim. Doruk'un çiş-kaka tablosu ve stickerları da yardımcılarımız arasındaydı. Ellerimle seveceğini düşünerek hazırladım. Her tuvalet rutini sonrasında bir sticker tabloya eklendi ve görev tamamlandı. Aşağıda fikir olması amacıyla paylaşıyorum.

Daha 1 hafta bile olmadı ama sanırım oldu bu iş :) Birde Dalin sıvı el sabununu bizim sabunluğumuz yanına koymuştum yine bir hafta öncesinde onunla da ellerini yıkamak rutini arasına girdi. Böylece bir taşla bir kaç kuş topladım diyebilirim, umarım böyle devam eder.

Tüm annelere bezsiz, kuru günler dilerim.








AYRICA MERAK EDEBİLECEKLERİNİZ

0 yorum

Bumerang - Yazarkafe

Flickr Images