Anaokulu Seçerken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

05:04


Okulların açılma tarihi yaklaşırken aileleri de bir telaş sarmış oluyor. Tüm velilerin aklına gelen ilk soruysa çocuğum okula kaç yaşında başlamalı?

Uzmanlar ideal yaşın 3 olduğunu söylerken, ailelerin düşünceleri şartlara göre değişiklik gösterebiliyor. Aslında çocuğa göre de değişebilen bir durum, bazı çocuklar çok hazırken bazıları hiç hazır olmayabiliyor.

Unutmayın! Çocuğunuzu en iyi siz tanırsınız, doğru zamanı da en iyi siz bilirsiniz diye düşünüyorum.

Öncelikle çocuğunuz için okul seçerken kendi beklentileriniz neler gibi soruların cevaplarını netleştirmelisiniz. Okul seçimi yaparken bana yol gösteren soruları sizinle de paylaşmak isterim. Umarım sizin seçiminizde de yol gösterici olur. :)


Okul seçiminde yol gösteren sorular:

  • Eve yakınlığı nasıl?
  • Eğitim kadrosu nasıl?
  • Okulun eğitim anlayışı nasıl?
  • Eğitim saatleri nasıl?
  • Okul bünyesinde psikolog var mı?
  • Sınıfla ilgilenen öğretmen sayısı kaç kişi?
  • Aile ile iletişimde ne sıklıkla ve nasıl bulunuyorlar?
  • Yemekler nerede hazırlanıyor? Menü içeriği nasıl? Kaç öğün veriliyor?
  • Tuvalet konusunda nasıl bir yol izleniyor?
  • Uyku odası var mı? Çocuklar nasıl uykuya hazırlanıyor?
  • Güvenlik önlemleri nasıl?
  • Okulun genel donanımı nasıl? Bahçesi, oyun parkı var mı?
  • Yaz okulu var mı?
  • Oyun odaklı mı?
  • Dil, matematik ve gelişim odaklı mı?
  • Okul gezileri var mı?
  • Spor ve sanatsal aktivitelere yer veriliyor mu?




AYRICA MERAK EDEBİLECEKLERİNİZ

0 yorum

Bumerang - Yazarkafe

Flickr Images