ANNE SÜTÜ NASIL ARTIRILIR?

05:17

İçeriğinde laboratuvarda üretilmesi mümkün olmayan 100’den fazla bileşen olan anne sütü, bebeğin değişen ihtiyacı için sürekli kendini yeniliyormuş. Çünkü, her annenin sütü kendi bebeği için özel üretiliyor :) ve en önemli özelliklerinden biri olan bağışıklık sistemini güçlendirmesini emzirmeyi kestikten sonra çok iyi farkettim. Mucizevi birşey değil mi sizce de anne sütü? Minicik bebeğinizi kendi sütünüzle doyuruyor olabilmek... (Emziremeyen anneler lütfen kendinizi yetersiz ve suçlu gibi hissetmeyin amacım nispet yapmak değil bu mucizeden bahsetmek :) ) 

Doğum yaptıktan sonraki ilk haftaydı sanırım bir gece sütümün gittiğini ve gelmediğini farkettim. Sağıp stok yapmadığım içinde bebeğime az miktarda mama vermek zorunda kaldım.(Mama yemeyi reddettiği için 5 cc kadar ancak yedi ve geri kalanını kusmuştu) Panik oldum mu evet biraz oldum! Hamileliğim boyunca yaptığım araştırmalar uçtu gitti sanki ama inancımı kaybetmedim hiç ve şimdi uyuycam sabah uyandığımda sütüm gelmiş olacak dedim kendime bol su içtim ve uyudum. Şanslıydım ki uyandığımda sütüm gelmişti. Sonraki günlerde bir kere daha gitti ama bu sefer hazırlıklıydım buzlukta depoladığım sütüm vardı :) panik yapmadım, süt arttırıcı çayımı,suyumu içtim ve uyudum sabah sütüm yine benimleydi ve bir daha da çok şükür ki gitmedi :) Emzirmeyi bırakmayı düşündüğüm dönem hep o günler geldi aklıma, nankörlük yapıyor gibi hissetmedim desem yalan olur biraz duygusala bağladım yani :)

Benim işime yarayan ve gerçektende etkili olan yöntemleri diğer annelerle de paylaşmak istedim. 

Bol Bol EMZİRİN!:Gak deyince meme, guk deyince meme yani! Arz talep ilişkisi ne kadar emerse o kadar çok süt üretilmeye başlıyor.
UYKU! : Gerçekten de fırsat bulduğunuz her an uyuyun lütfen!
BOL BOL SU için!: Günde 3 litreye yakın su tüketmeye dikkat edin.
Sadece emzirmeyin gün içinde elektrikli pompa yardımı ile de sütünüzü sağın.(Sadece çalışan anneler için değil sağma yöntemi, evde de sağın)
Muhteşem bir karışım olan bitki çayından günde 2 fincan mutlaka için!




İşte o bitki çayı tarifi;
1 yemek kaşığı rezene
1 yemek kaşığı ıhlamur
1 yemek kaşığıpapatya
1 tatlı kaşığı tane kimyon
1 tatlı kaşığı anason

Hepsini french press içine koyup üzerine de kaynar su(2 fincan kadar) ekleyin ve demlenmesi için bekleyip afiyetle için :)


Bu çay sayesinde hem bebeğinizin gazı daha az olucak hemde sizin sütünüz artmış olacak. Bu çayın yanında, gün içinde ara ara da Humana still tea içiyordum ben hemde tadını çok severek, zorunlu hissetmeden. Benim emziren annelere önerilerim bunlar, sizinde varsa yorum olarak yazarsanız daha çok kişiye ulaşmış olur.

Bol sütlü günler dilerim :)


AYRICA MERAK EDEBİLECEKLERİNİZ

0 yorum

Bumerang - Yazarkafe

Flickr Images